X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

10 خرداد 1396, 08:49
کد خبر: 22980
خبرنگار: khani
نظرات: 6

سکوت سپاهان به چه معناست؟

سکوت سپاهان به چه معناست؟ سکوت سپاهان به چه معناست؟
سپاهانی‌ها با تمدید قرارداد زلاتکو کرانچار وارد فصل نقل و انتقالات شدند و تاکنون شاهین ثاقبی، سیاوش یزدانی و حسن جعفری به خدمت گرفته‌اند اما از خریدهای دیگر این تیم خبری نیست و باشگاه سپاهان در سکوت خبری در حال مذاکره با بازیکنان لیست کرانچار است.

به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل از خبرگزاری تسنیم از اصفهان، پر افتخارترین تیم لیگ برتر، پازدهمین فصل لیگ برتر را کابوس‌وار پشت سر گذاشت و در پایان لیگ به رتبه‌ای بهتر از پانزدهمی دست پیدا نکرد. مدیران باشگاه سپاهان که با حسین فرکی، ایگور استیماچ و قاسم زاغی‌نژاد و ستاره‌های گران قیمت نتوانسته بودند حتی در نیمه بالایی جدول قرار بگیرند.

اما عبدالله ویسی با به قهرمان رساندن استقلال خوزستان فرمول لیگ برتر را تغییر داد تا تیم‌ها به دنبال مربی‌های جوان و تقلیل میانگین سنی تیمشان رفتند. سپاهان نیز از این قاعده مستثنی نبود و با استخدام عبدالله ویسی، سرمربی تیم قهرمان لیگ برای فصل جدید دست به تغییراتی در این تیم دست زد. تغییراتی که سرمربی این تیم آن را انقلابی نامید.

ویسی در همان هفته ابتدایی لیست خروجی را برروی سایت باشگاه قرار داد که نام‌های کاپیتان‌های دوم و سوم سپاهان در این لیست به چشم می‌خورد. عبدالله ویسی، هادی عقیلی، حسین پاپی، شهاب گردان، رحمان احمدی، لوسیانو پریرا، محمدرضا خلعتبری، لئاندرو پادوانی، عبدالله کرمی، علی حمودی و امین منوچهری به سمت درهای خروجی باشگاه سپاهان هدایت کرد.

و جوانان تازه‌نفس و جویای نامی مانند طالب ریکانی، عارف غلامی، میلاد سرلک، جلال‌الدین علی‌محمدی، فرید بهزادی کریمی، رضا میرزایی و مهرداد محمدی جای آنها را گرفتند.

ویسی با این تغییرات میانگین سنی و مالی باشگاه را تقلیل داد تا تیمی تازه نفس را راهی میدان کند. اما این مربی با شروع فصل نتوانست نتایج خوبی را بدست آورد. سپاهانی‌ها بر روی نموداری سینوسی حرکت می‌کردند و دارای ثباتی در ترکیب و نتیجه نبودند. اما هواداران که از این روند خسته شده بودند انتقاداتی را به ویسی وارد کردند تا فشار بر روی این مربی بیش از پیش شود.

ویسی بازهم نتوانست سپاهان را به ثبانی در نتیجه‌گیری برساند تا مدیرعامل باشگاه به عبدالله ویسی اولتیماتوم بدهد. ویسی پس از اولتیماتوم طاهری، ذوب‌آهن را در نقش‌جهان از پیش روی برداشت اما پس از این بازی راهی بیمارستان شد. زردپوشان سپاهانی بدون حضور ویسی به مشهد رفتند و در مقابل سیاه‌جامگان به تساوی دست پیدا کردند تا به تعطیلات نوروزی بروند. اما این تعطیلات با تغییر در سکان هدایت این تیم همراه بود و عبدالله ویسی از سپاهان اخراج شد تا بلافاصله و از سوم فروردین ماه زلاتکو کرانچار سرمربی اسبق این تیم مجددا سکان هدایت سپاهان را بر عهده بگیرد تا نقل و انتقالات لیگ هفدهم برای سپاهان از سوم فروردین آغاز شود.

کرانچار از هفته بیست و پنجم لیگ شانزدهم بر روی نیمکت سپاهان نشست تا با تیمش آشنا شود اما در همین شش هفته تاثیر مثبتی را برروی شکل بازی و عملکرد فنی سپاهان گذاشت و پیش نمایشی از سپاهانی که در فصل آینده قرار است ببینیم را به نمایش گذاشت.

4 برد، 1 تساوی و تنها 1 شکست کارنامه خوب کرانچار در 6 هفته پایانی لیگ‌ شانزدهم بود تا سپاهان را به یک قدمی آسیا رسانده باشد و در رده پنجم قرار بگیرد. کرانچار آمار امتیازگیری سپاهان را از 1.33 به 2.16 رساند که فقط برانکو کارنامه بهتر از این داشت. سپاهانی‌‌ها در خط دفاعی نیز به نتایج خوبی رسیدند و دروازه این تیم که در زمان ویسی نزدیک به 10 بار در هربازی تهدید می‌شد تقریبا به نصف رسید.

با به پایان رسیدن فصل، قرار داد کرانچار به مدت 2 سال دیگر تمدید شد تا سپاهانی‌ها علاقه خود را به این سرمربی نشان دهند و سندی بر نتیجه‌گیری خوب این سرمربی باشد.

کرانچار پس از عقد قرارداد به خبرنگار تسنیم گفت: « من کسی هستم که می‌توانم سپاهان را برای جنگیدن در کورس قهرمانی آماده کند و باشگاه با تمدید قراردادم نشان دادن که به دنبال این موضوع است. از چند بازیکن جدید استفاده خواهیم کرد تا بتوانیم تیم را به روند آرمانی که در ذهن داریم برسانیم».

پس از این مصاحبه کرانچار به کرواسی رفت تا لیست ورودی تیمش را آماده کرده و به باشگاه تحویل دهد. کرانچار پس از چند روز به ایران بازگشت و لیست ورودی را به طاهری، مدیرعامل این تیم تحویل داد و دوباره به کرواسی بارگشت تا 23 خرداد برای برپایی اردوی آمادگی پیش فصل سپاهان مجددا به ایران بازگردد.

گفته می‌شود کرانچار به از مدیران باشگاه خواسته است تا چپارف و حاج‌صفی را هر قیمتی شده برای فصل بعد حفظ کنند که باشگاه فعلا نتوانسته با این دو بازیکن تمدید کند. البته پرونده چپارف دچار پیچیدگی خاصی است و دو باشگاه سپاهان و استقلال در کش و قوس به دست آوردن این بازیکن ازبکستانی برای فصل بعد خود هستند.

سپاهان در اولین اقدام لیست خروجی تیم را بر روی سایت باشگاه قرار داد تا بازیکنان با بتوانند با آرامش تیم آینده خود را مشخص کنند. در این لیست خرید‌های ویسی به چشم می‌خوردند و نام‌هایی چون: فرید بهزادی کریمی، علی احمدی، جلال عبدی، طالب ریکانی و محمد روشندل جای داشت. اما در درب ورودی باشگاه این شاهین ثاقبی بود که وارد شد تا اولین خرید سپاهانی‌ها نام بگیرد. ثاقبی سابقه بازی در تراکتورسازی را دارد و فصل اخیر را نیز برای ملوان به میدان رفته بود. پس از ثاقبی، دومین خرید سپاهانی‌ها برای تقویت خط دفاعی این تیم در دستور قرار گرفت و سیاوش یزدانی، مدافع فصل گذشته پیکان تهران به تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان پیوست. اما پس از یزدانی حسن جعفری سومین خرید سپاهانی‌ها بود که بازهم در خط دفاعی این تیم اتفاق افتاد.

این درحالی است که از خرید‌های دیگر سپاهانی خبری نیست و باشگاه در سکوت خبری در حال مذاکره با بازیکنان لیست کرانچار است. باید نشست و دید که این سکوت سپاهان به چه معناست و جنتلمن کراوت چه کسانی را همراه زردپوشان برای فصل آینده انتخاب کرده است؟
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها