X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

7 مهر 1399, 09:31
کد خبر: 33067
خبرنگار: khani
نظرات: 9

محرم نویدکیا؛ تحسین تحسین برانگیز رقیب

محرم نویدکیا؛ تحسین تحسین برانگیز رقیب یکی از جذابیتهای ورزش و بخصوص فوتبال در همه ی جای دنیا، کُری خواندن هواداران برای تیمهای رقیب است؛در همه ی کشورها هستند تیمهایی که رقیب سرسخت و سنتی یکدیگرند و هوادارانشان به چشم دشمن به هم نگاه میکنند.

به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل از ورزش سه ، در عین حال مربیان ، مدیران و بازیکنان سعی میکنند با احترام گذاشتن به رقیب و مصاحبه ها و تعریف و تمجید از تیمِ مقابل، جوِ استادیوم ها و هواداران را آرام و کنترل کنند کمااینکه بارها شاهدِ بوده ایم که مثلا گواردیولا از کلوپ و لیورپول تعریف میکند و آنها را لایق قهرمانی می داند یا مثلا زیدان از بارسلون تعریف و تمجید میکند.


در ایران اما خودِ مدیران، مربیان، بازیکنان و از همه بدتر پیشکسوتان جرقه ی دعوا و کینه ورزی و دشمنی را میزنند و در واقع هیزم در آتش می اندازند و این کُری ها و دعواها مثل یک بهمن بزرگ و بزرگ تر میشود و به سمت سکوها، استادیوم ها و فضای مجازی می‌رود.



محرم نویدکیا، بازیکن اسبق و سرمربی حال حاضر سپاهان که انسان محجوب و با اخلاقی است، در برنامه زنده تلویزیونی حاضر می‌شود و موفقیت پرسپولیس را تبریک میگوید و آرزوی قهرمانی در آسیا را برای این تیم می‌کند و می‌گوید باید از کارِ خوب تعریف کرد حتی اگر از طرفِ رقیب باشد. شاید نویدکیا راه درازی تا پختگی در سِمَتِ سرمربیگری داشته باشد ولی نشان داد که از لحاظ اخلاقی و شخصیتی کاملا پخته و کامل است.


او حرفی را به زبان آورد که دیگران هم در خلوت تکرارش می‌کنند اما در فضای اجتماعی برای خوشامد هوادار تغییرش می‌دهند درحالیکه مطمئنا رسیدن به پیروزی و قهرمانی اتفاقی نیست بخصوص اینکه اگر این موفقیتها تکرار شوند و ادامه دار باشند.همانطور که استقلال با امیر قلعه نویی یک نسل جدید از بازیکنان را به لیگ ایران معرفی کرد و به قهرمانی رسید، همانطور که سپاهان در اواخر دهه ۸۰ و اوایل ۹۰ با برنامه ریزی و مدیریت قوی اوج گرفت و در قهرمانی هت تریک کرد، پرسپولیس هم از سال ۹۴ و با آمدن برانکو پایه های یک تیم منسجم را پی ریزی کرد و حالا ثمره آن را می بیند.


بدون شک قهرمانی های پرسپولیس در این چندسال حاصل کار و تلاش مربیان و صدالبته باشگاه بوده، وگرنه در دنیای امروز تکرار موفقیت با شانس و اتفاق و امداد غیبی، امکان پذیر نیست.این صحبتهای نویدکیا را به فال نیک می‌گیریم و در انتظار نمایش تیم او در زمین فوتبال می‌مانیم.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها